Networking...Gençler !

Posted by izzet GUVENILIR | Posted in , , , , , , | Posted on Salı, Eylül 27, 2011

Erdem Yurdanur, önemli internet girişimcilerinden biri yani mackolik.com' un kurucu ortağı, Ankara'da Aralık 2010 e-tohum toplantısında, hani networking deniyor ya çevre yada ilişki ağı ile alakalı bir hikaye anlatıyor.


Bence networking bir girişimcinin sahip olması gereken -yani networking' e ilişkiler ağı diyelim- en önemli şey... paradan bile kat kat daha önemli diyebilirim. Paranız yok ilişkiler ağınız genişse parası olanları bulabilir ve onlarla yapabilirsiniz, herkes size bir şekilde yarar sağlayabilir. Bununla ilgili şöyle bir şey anlatacağım. Benim babamın dedesi Bağdat' lı, adı Abdülmecit 1890' larda işte 1900' e doğru İstanbul a Mülkiye'ye okumaya geliyor. O zaman başta Abdülhamit var, çok baskıcı bir dönem. Abdülhamit' e karşı okulda bir örgüt kuruyorlar.

Hepsi yakalanıyor, bunları Akdenize açılan bir gemiye bindiriyorlar ve gemide bir de cellat var. Her birini tek tek bir çuvala koyuyor, ipini bağlıyor ve denize atıyor.

Fakat dedem cellata bir bakıyor, tanıdık... Cellat diyor ki;
- Seni en son atarım... çuvalını bağlamam... Rodos adasının açıklarında kayalık bir yer var, oraya yüzersin, balıkçılar seni kurtarırlarsa kurtulursun...

Ve hakikaten cellat çuvalı denize atıyor, dedem içinden çıkıyor, kayalıklara yüzüyor, Rodoslu balıkçılar da onu kurtarıyorlar.

Dedem Rodos ta yaşamaya başlıyor, benim dedem de orada doğuyor. Adada evleniyor, dedem doğuyor. O sırada 5. Mehmet Reşat Paşa geçior başa padişah olarak. Benim dedemin adıda Reşat, padişahın adını koyuyorlar ona. Aslında padişah kukla bir padişah...
Ve dedemin, ondan sonra Mülkiye'deki arkadaşları vali, kaymakam oluyor bir kısmı... Bizimki bitiremediği için vali, kaymakam olamıyor ama o zamanlar nahiye müdürlüğü diye bir şey var, Ege de bir yere nahiye müdürü oluyor.

Ben her zaman şunu anlatıyorum; işte networking öyle bir şey ki bir cellatı tanımak bile çok işe yarıyor. Ben burada bu konuşmayı dedemin babasının bir cellat tanıması sayesinde yapabiliyorum.

e-tohum

Comments (0)