Türkçe'nin şikayeti noldu?

Posted by izzet GUVENILIR | Posted in , , | Posted on Pazartesi, Kasım 16, 2009

Aradan 17 gün geçti ve cep telefonum ikea Ümraniye' den aradığını ifade eden Haluk beyin araması nedeniyle titredi. 29Ekim 2009 da yayınladığımız Türkçe'nin şikayeti var başlıklı yazıda, tüketici sıfatımızla uzun bir süreden beri rahatsızlık hissettiğimiz bir konuyu paylaşmıştık.

Kısaca, ikea' nın yurdumuzda gerçekleştirdiği ortaklık ve hayata geçirdiği satış mağazalarının tüketici ile buluştuğu günden beri sunduğu ürünler, içinde Türkçe'nin olmadığı onlarca dilde hazırlanmış kullanım kılavuzları ile beraber tüketici ile buluşuyordu.
Ikea

Kişisel olarak oldukça rahatsız olduğumuz bir konuydu. Türk tüketicisi ile buluştuğundan bu yana 4 yılı bitirip 5. yıla giren ikea firması, son dönemde mağazalarının bazı kasalarında bulunan yazıcılarından bazı ürünler için ayrıca Türkçe kullanma kılavuzu sunma çözümünü geliştirmesine rağmen sorunun ortadan kalktığını söylemek mümkün olmadı. Hala ürünlerin bazıları anılan bu taze basılan Türkçe kılavuzlardan mahrum teslim ediliyor. Hala birden fazla kasanın bağlı olduğu yazılar sık sık karşılaştığımız üzere arızalanıp kılavuz basamıyorlar.

Hızla akan ülke gündemimiz içinde kimi umutsuzluğa sürüklendiğimizi hissettiğimiz zamanların olduğunu her fırsatta duyuyor ve paylaşıyoruz. Bunların ortaya çıkma sıklığının artış eğilimi içinde olduğunu da gözlüyoruz. Hatta, Müjde Ar' ın çalıştığı "Güzel Haberler" link programında olduğu gibi reaksiyonel çıkışlar televizyon kanallarında yer bulabiliyor. Bize kalırsa tüketicinin ve toplumun umutlarını tazeleme potansiyeline sahip bir gelişme de Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ve ilgili kurumlarının işlevini hızlı bir şekilde yerine getiriyor olmasıdır. Çünkü ikea' nın telefonu sırasında bakanlığın müfettişleri oradaydı. 29 Ekim 2009 tarihindeki 320295 nolu başvurumuz işlem görüyordu.

ikea Ümraniye yöneticisi Haluk bey' in konuyla ilgili açıklaması sorunun çözümü açısından tatminkar olmasa da geri dönüp açıklama ihtiyacı duyarak olumlu bir anlayış içinde olması firmanın muhtemelen yakında kalıcı bir çözümü sunacağı konusundaki inancımızı güçlendirdi. Tahmin edeceğiniz üzere konuyu takip edeceğiz.

Comments (0)