En güzel Noel filmlerinden biri

Posted by Dilek ALTUN GENÇALP | Posted in , , | Posted on Salı, Aralık 28, 2010

Mac'imle beraber yerleşmişim salondaki büyük, 'hadi gel de yat' diyen kanepeye. Küçük zigon sehpada sıcak çikolatam ve elmalı kurabiyelerim hazır. Manzaram bulutlar ve uzakta kalan evler. Tıkış tıkış apartmanlara sıkıştırılmış bu şehirde bir rüya gibi. Ne kadar teşekkür etsem az sana Mesoş. Yakınlarda bir danışanım bu manzara için, ''Ne zaman buraya gelsem, bir kuş gibi uçabilirmişim hissine kapılıyorum.'' dedi. Genellikle salonda değil, çalışma odasında oluyorum gündüz, fakat bu film, bu rüyayı hak ediyor.



Öpüşen, birbirine sarılan bir yığın insan var ekranımda. Kadınıyla, erkeğiyle, çoluk çocuğuyla, yaşlısıyla genciyle... Londra'dan sımsıcak, sevgi yumağı bir görüntü. Aşk var, burada. Ümit var. Yeni yıl için doğru film seçtiğimi zaten biliyordum da, sevgi seline 'dakka bir gol bir' kapılacağımı bilmiyordum. Ben de hemen battaniyeme sıkıca sarıldım.

Hayatın getirdiği yükleri paylaşmaya razı olmayan, hadi öyle demeyeyim de, hazır olmayanların varlığını, andropoza giren erkeklerin ne kadar saçmalayabileceğini, olabilecek en eğlenceli yolla anlatan, ama aslında aşkı uğruna önündeki engelleri aşmaya çalışan karakterlerin bolca yer aldığı, içinizi ısıtan, kahkahayla güldüren bir sevgi filmi.

Karakterler ise... Eski bir aşk şarkısının, Noel versiyonunu yaparak yeni yılda yeniden doğmayı ümit eden adı sanı unutulmuş, küfürbaz, yaşlı bir şarkıcı, bir yazar ile İngilizce bilmeyen yardımcısı, yeni dul kalmış bir adam ile üvey oğlu, yanlış ülkede yaşadığına inanan bir genç, en iyi arkadaşının nişanlısına aşık bir adam, bir başbakan ile 'yanlış' kız, başbakanın ablası ile kocası, kocanın iş yerinden bir adam ile iki kadın... 'Just Judy' ve diğerleri... Biri olmasa, sanki filmde bir şeyler eksik kalacak gibi. Mr. Bean bile :)


Tüm bu insanları seyrederken, son hız giden yaşam trenimin, ilk okul birinci sınıftan itibaren hareket alan AŞK vagonuna atladım. İlk aşkım - kulakları çınlasın, Önder - oradaydı. Şeffafmış hissi yaratan ince, beyaz teni, kirpi gibi dik dik saçları, siyah Tatar gözleriyle selam verdi. Görüntüsü yavaş yavaş silinip giderken, ''Ağtık 'Ğ'leği söyleyebiliyoğum.'' diyerek güldürdü beni. Ve, 'AŞK' vagonumun, tek daimi yolcusu olan kocama, kaçak yolcu küçük Sam de katıldı.

'Aşk acısından daha kötü bir şey olabilir mi?'

diye üvey babasına soran Sam'e yanıt, 10 Downing Street adresinde yeni ikamet etmeye başlayan Başbakan'dan, kafasını çalışma masasına vurdukça vurarak geldi. Kendisini müziğin ritmine kaptırıp dans eden bu karakterinin yüzü ve bedenini, bizim 'Hayat bir dans zaten' ve arkadaşlarıyla değiştirdim; ne yalan söyleyeyim, filmden çok buna güldüm :)

Yeni yılda gülücükler, şen kahkahalar, neşe her daim sizinle olsun...







Love Actually (2003)


Yönetmen: Richard Curtis

Oyuncular: Bill Nighy, Liam Neeson, Emma Thompson, Hugh Grant, Colin Firth, Alan Rickman, Laura Linney, Thomas Sangster, Keira Knightley, Lucia Moniz, Rowan Atkinson

Comments (0)