Networking Yapmalı !
Posted by izzet GUVENILIR | Posted in blog, Facebook, internet, Marketing, network, sosyal medya | Posted on Cuma, Nisan 10, 2009
Networking, duyduğumuzda çoğunlukla beynimizde doğru ya da hatalı bir resim beliriyor. Çevremizde ilişki içinde bulunduğumuz insanlar ve oluşturdukları topluluklarla ilgili bir şey...
İş yaşamında ilişki ağı geliştirme manasında kullanılıyor. Yabancı kelimeleri kullanma gereksizliği ve güzelim lisanımıza yapacağı tahribat düşünülmeksizin kullanılıyor. Çoğumuz bir emperyalist baskı altında gerçekleştiğinin farkında değiliz. Ancak farkındalığı yüksek olanlarımızda aynı çember içindeyiz.
Bulunduğunuz pazarda ve iş çevresinde kimleri tanıyorsunuz? Sizi tanıyanların sayısı ve niteliği nedir? Kişisel markanız algılanmış mı yani sizi nasıl tanıyorlar? Buunduğunuz çevrenin uluslararası boyutu var mı? Anılan bu sorular bu kavram içinde soruluyor ve yanıtlanıyor.
Diğer yandan periyodik kriz ortamlarını zaman zaman yaşayan yurdumuz insanı küresel bir krizle mücadele etmeye çalışıyor. En güncel sıkıntı ise işsizlik, yurdumuzun kurumsal firmaları bile henüz ellilerine gelmemiş, çalışma hayatının en verimli çağını yaşayan kişileri işten çıkarıyor. Bir yandan en üretken çağlarında işten çıkarılan bu kişilerin çoğu ne yapacaklarını şaşırmış durumda iken diğer yandan en önemli değerlerini kaybettiklerinin farkına varma şansına sahip olmayan firmalarımız... İlginç ve dokunaklı günler yaşanıyor.
Çok açık anlaşılıyor ki işini kaybedenler hazırlıksız yakalanmışlar. İşlerini kaybedenler kendi işlerini yapıyor olarak düşündükleri, çalışma yaşamları boyunca kafalarını gömdükleri işlerinde, deli gibi çalışmışlar ve şirketlerinin dışına çıkıp hiçbir kişi ve kuruluşla temasa geçmemişler.
Firmaya bağlılık derecesinin yüksek olması latifesiyle avunarak ve sonsuza kadar aynı işyerinde çalışacakları sanarak çevre yapma konusuna önem vermedikleri anlaşılıyor. Ancak, şimdi piyasada yeterli sayıda tanıdıklarının olmadığını fark ediyorlar.
Çoğu özgeçmiş hazırlamayı bilmiyor. “İş nasıl aranır?” ise tam bir muamma. Şüphesiz başa gelen çekilir. Mecburen öğrenecek ve bir işe kavuşacaklar. Ancak networking kelimesinden ders çıkarmak durumunda olanların sayısı oldukça fazla olacak sanıyorum.
Network oluşturmanın incelikleri konusunda birkaç kelime yazmak istiyorum. Aslında işin temelinde sosyalleşme istek ve becerisi bulunuyor. Daha çok özel yaşamda hissedilen sosyalleşme olgusunu iş yaşamına aktarmanın yollarını araştırmamız gerekiyor. Geçmişten kalan ve ve bugün karşılaşılan fırsatları değerlendirmek durumundayız.
Lise ve üniversite arkadaşlarıyla görüşmelerini sürdürerek, mezunlar derneğinde çalışarak, belki Facebook ta Yahoo' da gruplar oluşturmak yoluyla dinamik bir sosyal dinamizm sağlanabilir. Aynı bakış açısıyla sektörel dernekler ve rakip firma yetkileri ile tanışma, sivil toplum kuruluşlarında sorumluluklar alarak network oluşturma çabaları içinde bulunabiliriz.
Internet Network oluşturma açısından önemli noktada duruyor; Günümüzde gelişen teknoloji, geniş kitlelerin takip ettiği yeni eğilimler ve internet kullanım alışkanlıkları, pazarlama trendlerinin şekillenmesinde önemli rol oynamaktadır. `Online` sosyal çevreleri kullanma tekniklerinin geliştirilmesi ve başarılı bir şekilde değerlendirilmesi, işle ilgili fırsatlar yaratma aşamasında büyük avantajlar sağlamaktadır.
LinkedIn daha önce bilgi sahibi olmadığınız kişilere, bilgiye, iş olanakları ve fırsatlara erişme olanağı sunarak profesyonel ağınızı çevrimiçi hale getirir. Güvenli bağlantılar ve kişiler üzerine kurulan LinkedIn, dünyanın en geniş ve en güçlü profesyonel ağını yaratmıştır. Halen birçok sektörde 25 milyondan fazla profesyonel LinkedIn üzerinden iletişim kurmaktadır.
Yine Xing, Twitter ve bloglar (Blogger, WordPres) dâhil olmak üzere, Web 2.0 siteleri network oluşturmak amacıyla kullanılabilir.
İş yaşamında ilişki ağı geliştirme manasında kullanılıyor. Yabancı kelimeleri kullanma gereksizliği ve güzelim lisanımıza yapacağı tahribat düşünülmeksizin kullanılıyor. Çoğumuz bir emperyalist baskı altında gerçekleştiğinin farkında değiliz. Ancak farkındalığı yüksek olanlarımızda aynı çember içindeyiz.
Bulunduğunuz pazarda ve iş çevresinde kimleri tanıyorsunuz? Sizi tanıyanların sayısı ve niteliği nedir? Kişisel markanız algılanmış mı yani sizi nasıl tanıyorlar? Buunduğunuz çevrenin uluslararası boyutu var mı? Anılan bu sorular bu kavram içinde soruluyor ve yanıtlanıyor.
Diğer yandan periyodik kriz ortamlarını zaman zaman yaşayan yurdumuz insanı küresel bir krizle mücadele etmeye çalışıyor. En güncel sıkıntı ise işsizlik, yurdumuzun kurumsal firmaları bile henüz ellilerine gelmemiş, çalışma hayatının en verimli çağını yaşayan kişileri işten çıkarıyor. Bir yandan en üretken çağlarında işten çıkarılan bu kişilerin çoğu ne yapacaklarını şaşırmış durumda iken diğer yandan en önemli değerlerini kaybettiklerinin farkına varma şansına sahip olmayan firmalarımız... İlginç ve dokunaklı günler yaşanıyor.
Çok açık anlaşılıyor ki işini kaybedenler hazırlıksız yakalanmışlar. İşlerini kaybedenler kendi işlerini yapıyor olarak düşündükleri, çalışma yaşamları boyunca kafalarını gömdükleri işlerinde, deli gibi çalışmışlar ve şirketlerinin dışına çıkıp hiçbir kişi ve kuruluşla temasa geçmemişler.
Firmaya bağlılık derecesinin yüksek olması latifesiyle avunarak ve sonsuza kadar aynı işyerinde çalışacakları sanarak çevre yapma konusuna önem vermedikleri anlaşılıyor. Ancak, şimdi piyasada yeterli sayıda tanıdıklarının olmadığını fark ediyorlar.
Çoğu özgeçmiş hazırlamayı bilmiyor. “İş nasıl aranır?” ise tam bir muamma. Şüphesiz başa gelen çekilir. Mecburen öğrenecek ve bir işe kavuşacaklar. Ancak networking kelimesinden ders çıkarmak durumunda olanların sayısı oldukça fazla olacak sanıyorum.
Network oluşturmanın incelikleri konusunda birkaç kelime yazmak istiyorum. Aslında işin temelinde sosyalleşme istek ve becerisi bulunuyor. Daha çok özel yaşamda hissedilen sosyalleşme olgusunu iş yaşamına aktarmanın yollarını araştırmamız gerekiyor. Geçmişten kalan ve ve bugün karşılaşılan fırsatları değerlendirmek durumundayız.
Lise ve üniversite arkadaşlarıyla görüşmelerini sürdürerek, mezunlar derneğinde çalışarak, belki Facebook ta Yahoo' da gruplar oluşturmak yoluyla dinamik bir sosyal dinamizm sağlanabilir. Aynı bakış açısıyla sektörel dernekler ve rakip firma yetkileri ile tanışma, sivil toplum kuruluşlarında sorumluluklar alarak network oluşturma çabaları içinde bulunabiliriz.
Internet Network oluşturma açısından önemli noktada duruyor; Günümüzde gelişen teknoloji, geniş kitlelerin takip ettiği yeni eğilimler ve internet kullanım alışkanlıkları, pazarlama trendlerinin şekillenmesinde önemli rol oynamaktadır. `Online` sosyal çevreleri kullanma tekniklerinin geliştirilmesi ve başarılı bir şekilde değerlendirilmesi, işle ilgili fırsatlar yaratma aşamasında büyük avantajlar sağlamaktadır.
LinkedIn daha önce bilgi sahibi olmadığınız kişilere, bilgiye, iş olanakları ve fırsatlara erişme olanağı sunarak profesyonel ağınızı çevrimiçi hale getirir. Güvenli bağlantılar ve kişiler üzerine kurulan LinkedIn, dünyanın en geniş ve en güçlü profesyonel ağını yaratmıştır. Halen birçok sektörde 25 milyondan fazla profesyonel LinkedIn üzerinden iletişim kurmaktadır.
Yine Xing, Twitter ve bloglar (Blogger, WordPres) dâhil olmak üzere, Web 2.0 siteleri network oluşturmak amacıyla kullanılabilir.
Comments (0)
Yorum Gönder