Ayça Aral

Posted by izzet GUVENILIR | Posted in , | Posted on Cumartesi, Mayıs 22, 2010

Hiç kendinize sordunuz mu “Kendim için ne yapıyorum bu hayatta?” diye.
Ben sordum.

Ve tam 2 sene önce yollara düştüm fotograf sevdamın peşinden gitmek için. Sadece gitmek için değil, gidip de değişebilmek, kendim için gerçekten bir şeyler yaptığımı hissetmek için...

Ufak molalardı belki bunlar, şehir ve yoğun iş hayatının karmaşasından uzaklaşmak adına ama önemliydi
“kendin olabilmeyi”
“kendin için bir şeyler yarattığını”
görebilmek için...
Böyle diyor Ayça... Fotoğraf durağına neden uğradığını, neden aslında yaşam biçimini dönüştürmeye başladığını kendi sözcükleriyle böyle anlatıyor. Onu tanıdığımda, 6 sene önce en önemli kozmetik firmalarından birinde profesyonel çizgilerimiz kesişmişti. Pazarlama yöneticisiydi orada. Hemen hemen üç sene birlikte, yakın çalıştık. Kariyerindeki önemli kavşaklardan birini başarıyla geçtiğini biliyorum. Bugünlerde internasyonel kozmetik firmalarından birinde pazarlama kariyerine devam ediyor, ancak yollarımız ayrıldı. Uzun bir aradan sonra, galiba üç yıl sonra "20.888 Fotograf Sergisi" açılışında onu görmek istedim. Sanırım paralel götüreceği sanat kariyerinin başlangıcında ilk sergisini ziyaret ederek destek vermeliydim.

Benim için gerçekten sürprizdi. Sanata olan yeteneğinden bilgi sahibi olmadığım Ayça Aral' ın fotoğraflarını çok beğendim. Sanat eleştirmeni değilim sadece hissettiklerimi aktarmaya çalışıyorum. Evimin, ofisimin duvarlarında onun fotoğraflarını görmek isterim gerçekten...

Burada üç güzel fotoğrafını sizlerle paylaşacağım;


Ayça Aral kimdir? 

1976 yılında İstanbul’da doğdu. 1995 yılında Saint-Benoit Fransız Lisesi’nden, 1999 yılında da İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi, Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden mezun oldu. Halen özel bir şirkette Pazarlama Müdürü olarak kariyerine devam etmekte.

Fotoğraf tutkusu  uzun yıllar boyunca hep hayatın önceliklerine yenildi.
Ancak, 2008 yılında “Kendim için ne yapıyorum bu hayatta” diye kendine sordu ve soluğu Fototrek Fotoğraf Merkezi’nde aldı. Bu tutku artık profesyonel boyuta taşınmıştı.
2009 itibarıyla da fotografçı - yazar Yelda Baler ile atölye çalışmaları ve  gezilere yoğunlaştı.

Yeniden

Son iki seneye sığdırılan Suriye, Nepal, İspanya, Portekiz ve çeşitli yurtiçi gezilerle 20.888 km yol yaparak ilginç kareleri yakalama fırsatı buldu.

Şimdi “20.888” isimli ilk kişisel sergisini V Sanat Galeri’sinde fotoğrafseverlerle paylaşmanın heyecanını yaşıyor.
Pervane
V Sanat Galerisi, 22Mayıs - 5 Haziran 2010
Büyük Çiftlik Sokak Engin Konak Apt. 16/A
(Amerikan Hastanesi arkası)
Nişantaşı-İstanbul

Comments (0)