Türkiye istatistik Kurumu duyar mı?
Posted by izzet GUVENILIR | Posted in hane halkı, internet penetrasyonu, sosyal medya, TUIK | Posted on Cumartesi, Kasım 06, 2010
İstatistik Kurumunun Nisan 2010 tarihinde gerçekleştirdiği anket sonuçlarına göre yurdumuzda internet erişim oranı artmaya devam ediyor. Hane penetrasyonu son üç senede hemen hemen iki kat arttı.
Hanelerin internet erişimi 2007 yılında % 19,7 iken 2010 da % 41,6’ a ulaşmış görünüyor. Yani yurdumuzdaki hanelerin % 42’ sinin internete erişim imkanı var.
Diğer taraftan;
her beş internet kullanıcısından üçü hergün,
internet kullanan bireylerin % 73’ ü e-posta,
% 64’ ü sohbet etmek, tartışma forumlarına katılmak,
% 59’ u gazete, degi ve haber okumak,
%56’ sı mal ve hizmetler hakkında bilgi aramak ve
%51’ i oyun, film, müzik ve görüntü indirmek ve/veya oynamak için internet kullanıyor.
Bir başka önemli bilgi internete giren bireylerin % 85’ i henüz herhangi bir mal veya hizmet satın almamış durumdadır. İnternet üzerinden satınalma yapanların % 25’ i giyim ve spor malzemeleri, % 24’ ü elektronik araçları tercih etmektedir.
TÜİK’ in anketinin önemi ortadadır. Anketle yurdumuzda 30 milyonun üzerinde internet kullanıcısı olduğu ortaya çıkarken bazı alanlarda bilgiye ihtiyaç olduğunu düşünüyorum. Örneğin sosyal medya, internet bankacılığı ve mobilite gelecek anketlerin konularından olmak durumundadır. Umarız TÜİK bu yazıya ulaşır ve dikkate alır.
Araştırmanın tamanına ulaşmak isteyenler burada bulabilirler.
Hanelerin internet erişimi 2007 yılında % 19,7 iken 2010 da % 41,6’ a ulaşmış görünüyor. Yani yurdumuzdaki hanelerin % 42’ sinin internete erişim imkanı var.
Diğer taraftan;
her beş internet kullanıcısından üçü hergün,
internet kullanan bireylerin % 73’ ü e-posta,
% 64’ ü sohbet etmek, tartışma forumlarına katılmak,
% 59’ u gazete, degi ve haber okumak,
%56’ sı mal ve hizmetler hakkında bilgi aramak ve
%51’ i oyun, film, müzik ve görüntü indirmek ve/veya oynamak için internet kullanıyor.
Bir başka önemli bilgi internete giren bireylerin % 85’ i henüz herhangi bir mal veya hizmet satın almamış durumdadır. İnternet üzerinden satınalma yapanların % 25’ i giyim ve spor malzemeleri, % 24’ ü elektronik araçları tercih etmektedir.
TÜİK’ in anketinin önemi ortadadır. Anketle yurdumuzda 30 milyonun üzerinde internet kullanıcısı olduğu ortaya çıkarken bazı alanlarda bilgiye ihtiyaç olduğunu düşünüyorum. Örneğin sosyal medya, internet bankacılığı ve mobilite gelecek anketlerin konularından olmak durumundadır. Umarız TÜİK bu yazıya ulaşır ve dikkate alır.
Araştırmanın tamanına ulaşmak isteyenler burada bulabilirler.
Comments (0)
Yorum Gönder