Expo 2010 Şangay

Posted by Hamdi KAYA | Posted in , , , | Posted on Pazar, Temmuz 25, 2010

Türkiye pavyonu
2004 yılında İlk Çin iş ziyaretimde o zamanlar az bilinir olan Çin'de iş yapmanın bilinmezliğini daha aza indirmek amacıyla yaptığım araştırmalarda eski bir rehberin yazdığı iki sayfalık yapılacaklar yapılmayacaklar
konulu notlarını ele geçirmiş on saatlik uçuş süresince okuduklarımdaki manasız gelen konulara maddi sebepler arayarak Pekin'e varmıştım. Ordan bir bağlantıyla ilk toplantılarımın olduğu Şangay'a uçtum. Şimdilerde her iki şehre THY direk uçuyor.


Çin işadamlarına öğütler bölümünden öğrendiklerimle düzgün ve iyi ilişkiler edinme çalışmalarım yazılanların pek gerçekçi olmamasıyla kısa zamanda kendi yöntemlerime geri dönmek zorunda kaldım.


O tarihten sonra her yıl Çin' e aralıksız gitmeye devam ettim ve her gidişimde gelişmeler karşısında hayranlığım bir kat daha arttı.

En son 2010 Mayıs' ında Expo2010 fuarı için Çin' e gittim. Bu fuarlar serisinin en son ayağında İzmir de adaydı da, son adımda Milano' ya kaptırmıştık.


Expo 2010

İşte bu Expo fuarı bu kez Çin Şangay' da yapılıyordu ve süresi tam altı aydı. Günde en az 350 bin kişinin ziyaret gerçekleşiyor ve hafta sonlarında bu sayı rahatlıkla günde 500 bin kişiye ulaşıyordu. En son Expo fuarı 2006 da Zaragoza' da olmuş toplam 1.2 milyon kişi ziyaret etmişti açık kaldığı altı ay süresince. Halbuki bu sayı Nisan 2010 da Fuarın açıldığı ilk üç günde kırılmıştı.

Comments (0)